• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Etusivu
  • Tervetuloa blogiin

publicis.fi

marraskuu 16, 2020

Kokonaisvaltainen markkinointi luo myynnille hyvän pohjan

Monet suomalaiset yritykset ovat toimialasta riippumatta jo kauan ostaneet erilaisia markkinointipalveluja. Useammalla markkinointipalvelujen hankkijalla saattaa olla kuitenkin vakeuksia hahmottaa käytännössä, minkälaisia palveluita yrityksille tarjotaan. Nykyään palvelut saattavat olla erittäin toimialakohtaisia täsmäpalveluita. Käytännössä se tarkoittaa siis juuri tietylle yritykselle ja tietylle toimialalle sopivaa markkinointia, mainontaa ja myynninedistämistä. Suomessa palveluntarjoajia on saatavilla todella runsaasti. Viestintä- ja mainostoimistot, konsultit, videotuotantoyhtiöt, valokuvaajat sekä digialan että sosiaalisen markkinoinnin ammattilaiset tarjoavat ammattitaitoisia palveluitaan muun muassa verkossa.

Palvelut yhdeltä toimijalta

Suomessa monet pk-yritykset ovat huomanneet tehokkaan markkinoinnin ja mainonnan edistävän yrityksen myyntiä. Tehokkaan, kokonaisvaltaisen markkinoinnin avulla yritys tulee myös hyvin tunnetuksi monien saman alan yritysten joukossa. Pienillä ja keskisuurilla yrityksillä oma markkinointibudjetti saattaa olla priorisoitu hyvin tarkkaan, eli käytännössä markkinointiin käytettävä summa on hyvin rajallinen. Kokonaisvaltainen markkinointi tarkoittaa usein myös yrityksen näkyvyyttä monissa eri medioissa.

Jokaiselle yritykselle laaditaan oma markkinointisuunnitelma, josta lähdetään alkuun. Markkinoinnin ammattilainen saa usein tehtäväkseen kohentaa tai uudistaa yrityksen ilmettä luomalla yritykselle positiivista huomiota herättävät kotisivut. Selkeiden kotisivujen lisäksi markkinoinnin ammattilainen voi tehdä erilaisia mainoksia ja dokumenttipohjia yrityksen käyttöön. Markkinoinnista vastaavan ammattilaisen mukana työskentelevät usein myös valokuvaaja ja sisällöntuottaja. Mainosvideot saattavat olla usein hyvin tehokkaita ja näkyvyyttä tuovia ratkaisuja.

Nykyään sosiaalinen media on yhä useammin ja tiiviimmin mukana markkinoinnissa. Facebook, Twitter ja Instagram toimivat osaltaan hyvinä alustoina esimerkiksi yksinyrittäjän markkinoinnille. Sosiaalinen media toimii usein muun markkinoinnin ohella, mutta joissakin tapauksissa ihmiset löytävät yritysten tuotteet ja palvelut juuri sosiaaliseen mediaan laitettujen viestien tai mainonnan avulla.

Tehokas markkinointi ei ole ilmaista, vaan työntekijä on aina palkkansa arvoinen. Käytännössä kohdennettu kokonaisvaltainen markkinointi maksaa kuukausittain tai vuosittain tietyn summan. Jokaisen markkinointipalveluja ostavan yrityksen kannattaa siis laatia oma markkinointibudjettinsa etukäteen. Markkinointipalveluita ostavan yrityksen ja niitä toteuttavan yrityksen edustajat pitävät keskenään myös useita suunnittelupalavereja, joten aikaa ja rahaa kuluu sekä tiiviisiin tapaamisiin että muihin markkinointisuunnitelman kustannuksiin. Toimiva markkinointisuunnitelma tehdään aina vastaamaan asiakkaiden tarpeita. Asiakkaiden tiedonjano, ostokäyttäytyminen ja motiivit tukevat toimivan markkinointisuunnitelman laatimista.

  • Hyvä markkinointisuunnitelma toimii aina yrityksen ja tiettyjen brändien tunnettuuden ja myynnin lisääjänä
  • Toimiva markkinointisuunnitelma auttaa myös yritystä jatkuvaan kasvuun

Copyright © 2021. publicis.fi. All rights reserved.