• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Etusivu
  • Tervetuloa blogiin

publicis.fi

marraskuu 16, 2020

Digitaalisen median palvelut

Digitaalinen media tarkoittaa viestintämuotoa tai -kanavaa, joka koodataan tietokoneiden avulla luettavaan muotoon. Internet on nykyään kaikkien saatavilla oleva loistava, huippusuosittu ja älykäs globaali media. Digitaalisen median keinoin voidaan suorittaa tehokasta, kohdennettua markkinointia erilaisille sidosryhmille.

Digitaalisen median käyttö esimerkiksi liike-elämän eri aloilla on viime vuosina ollut entistä suositumpaa. Digitaalinen media tarjoaa paitsi paikallista myös maailmanlaajuista näkyvyyttä jokaisen yrityksen tai yrittäjän tarpeista riippuen. Digitaalinen media on loistava viestinnän väline, jossa jokainen kansalainen voi vapaasti ilmaista omia mielipiteitään soveliaalla tavalla esimerkiksi erilaisten tiettyä asiaa tai alaa koskevien verkkofoorumien avulla.

Verkossa voidaan paitsi viestiä, kommunikoida, markkinoida ja tehdä lopullisia ostopäätöksiä, myös luoda esimerkiksi mainonnan ja markkinoinnin alaan kuuluvia työpaikkoja. Yleisesti ottaen kaikilla internetin käyttäjillä on vapaa oikeus luoda tai lukea netin kautta tulevaa tietoa ja monenlaista viestintää, kuten esimerkiksi markkinointia ja mainontaa.

Digitaalisen median tarjoamat hyödyt

  • Digitaalinen media on kaikkien saatavilla. Digitaalisen median sisältämä aineisto on jokaisen yksilön hyödynnettävissä ja omaksuttavissa. Digitaalisen median avulla tuotteita ja palveluita on helppo mainostaa, markkinoida ja myydä, sillä tieto on avointa kaikille. Digitaalinen media tarjoaa myös monenlaisia keinoja kopioida, varastoida, muokata ja jakaa tietoa, kuvia sekä videoita.
  • Yrityksen markkinointikulut voidaan laatia jokaisen yrityksen ennalta asettaman budjetin mukaan. Nykyään myös esimerkiksi yritysten kotisivujen rakentaminen ja päivitys on mahdollista toteuttaa hyvin edullisesti tai jopa aivan maksutta.
  • Digitaalisen median keinoin on helppo selvittää, minkälaiset markkinointitavat kohderyhmiä kiinnostavat. Tarvittavia muutoksia on erittäin vaivatonta ja helppoa tehdä.
  • Yritys saa halutessaan vaikka kansainvälistä näkyvyyttä yhden ainoan, hyvin rakennetun markkinointikampanjan avulla. Perinteisen median keinot, kuten sanoma- tai aikakauslehdet eivät ole kaikkien saatavilla.
  • Sosiaalinen media verkossa, ja kohderyhmille kohdennetut sähköpostit sekä mainoksineen että mahdollisine artikkeleineen ovat todellista täsmämarkkinointia.
  • Digitaalinen media on täydellinen vastakohta esimerkiksi ärsyttävälle puhelinmyynnille. Digitaalisen median avulla viestit ja mainonta ovat kuluttajan katsottavissa silloin, kun hän itse tahtoo niitä katsoa.
  • Kaiken kaikkiaan digitaalinen media monine tehokkaine keinoineen on ylivertainen viestintäväline, jota yritysten kannattaa tehokkaasti hyödyntää omassa mainonnassaan.

Copyright © 2021. publicis.fi. All rights reserved.